W 2024 roku, konkretnie w dniu 28 czerwca minęło 5 lat, kiedy to w 2019 roku ówczesne Ministerstwo Kultury i Sportu (a dziś: Ministerstwo Kultury)Republiki Greckiej uznało PIAA za „szkołę zagraniczną w Atenach”, co interpretujemy jako oficjalne rozpoczęcie naszej działalności. Podjęliśmy decyzję, że ten skromny jubileusz uczcimy pracą i na 25 października zostały w Atenach zwołane posiedzenia Rady Partnerów i Rady Naukowej. Rok 2024 był jednocześnie rokiem wyborczym na UAM, co oznaczało też potrzebę ukonstytuowania się władz instytutu nowej (drugiej) czteroletniej kadencji. W oparciu o Porozumienie między UAM i pozostałymi Partnerami oraz Zarządzenie Rektora UAM powołujące Centrum Uniwersyteckie „Polski Instytut Archeologiczny w Atenach” (oba dokumenty z 2018 roku), jak również Regulamin PIAA, odbyła się procedura powołania Dyrektora (prof. Janusz Czebreszuk), Wicedyrektora (prof. Ewdoksia Papuci-Władyka), Sekretarza Naukowego w Poznaniu (prof. Jakub Niebieszczański), członków Rady Partnerów (aktualny skład jest dostępny na stronie internetowej PIAA w zakładce: Instytut/Struktura), członków Rady Naukowej (skład dostępny j.w.), która ze swojego grona wybrała Przewodniczącego (prof. Kazimierz Lewartowski). Na stanowisku Sekretarz Generalnej w Atenach, a jednocześnie koordynatorki programów kulturalnych PIAA pozostaje mgr Beata Kukiel-Vraila. Posiedzenia z dnia 25 października, poza uroczystym rozdaniem nominacji obecnym w Atenach członkom, miały jednoznacznie roboczy charakter. Uznaliśmy, że pierwsze lata naszej działalności pozwalają, by na progu nowej kadencji dokonać przeglądu dotychczasowych osiągnięć, zarówno naukowych jak i – równie dla nas ważnych – kulturalnych oraz dokonać refleksji dotyczącej zawartości naszych dokumentów „zakładzinowych” (wspomnianych wyżej: Porozumienia, Zarządzenia Rektora UAM i Regulaminu PIAA). Przemyślenia te zostaną przekazane naszym władzom: Rektorowi UAM oraz rektorom/dyrektorom Partnerów. Liczymy na to, że ich efektem będą zmiany w zapisach Porozumienia z 2018 roku i zarządzenia Rektora UAM, co stanie się ważnym impulsem w dalszym rozwoju naszego instytutu. Po ponad 8 godzinach poświęconych na posiedzenia Rady Partnerów i Rady Naukowej, miała miejsce wspólna kolacja, w trakcie której możliwa była mniej formalna wymiana zdań. Była ona też okazją dla większej integracji „nowych” i „starych” członków obu rad.